Logo za Olimpijadu u Londonu 2012

Logo za Olimpijadu u Londonu 2012

Ostalo je manje od 400 dana do Olimpijade u Londonu koja će se održati od 27 jula-12 avgusta 2012.

London će imati privilegiju da treći put bude domaćin najvećem sportskom spektaklu na svetu: prvi put 1908, drugi put 1948 i 2012.

Pripreme su uveliko u toku i London se sprema da ugosti ogroman broj učesnika i turista iz celog sveta.

4 juna 2007 organizatori Olimpijade su predstavili javnosti logo kao zvanični simbol Olimpijskih i Paraolimpijskih igara. Prošle su otada  četiri godine, nezadovoljstvo gradjana, umetnika i dizajnera ne jenjava. Radio, tv stanice, novine i internet su u početku bili zatrpani protesnim pismima i peticijama nezadovoljnih gradjana.

Za izradu loga potrošeno je £400,000  i zamisao je konsultantske agencije za brendove Wolff Olins, finansiran od privatnih lica.

Zupčasti logo, kako ga izmedju ostalog zovu, po rečima organizatora igara, predstavlja reku Temzu i stilizovane brojeve 2012, a 5 olimpijskih krugova i reč London su uklopljeni u dizajn. Jednostavan, moderan dizajn, treba da zainteresuje mladju, internet generaciju, svojom dinamikom i fleksibilnošću. Štampan je u četiri boje: ljubičasta, plava, zelena i narandžasta koje su  metafora za: pristup, učešće, stimulaciju i inspiraciju.

Lord Kou/Lord Coe, predsednik Olimpisjkih igara u Londonu izjavio je da dizajn provocira na neobične reakcije. Mi ne želimo da budemo bezlični, London nije bezličan grad. To je poziv da učestvujete i da budete angažovani

Toni Bler/Tony Blair se nada da će logo inspirisati ljude na pozitivne promene u njihovim životima, dok je Žak Rog/Jacques Rogge, predsednik Medjunarodnog Olimpijskog Odbora, pohvalio logo kao istinski inovativan brend koji će se dopasti mladima.

Medjutim, oduševljenje organizatora ne deli većina gradjana i stručnjaka.

Logo neke podseća na slike iz Roršok/Rorschach testa, neki vide znak Naci svastike, neki su prepoznali Lisu Simpson in serije The Simpson u seksualnom aktu. Iranci prete da će bojkovati Olimpijadu zato što se stilizovane brojke ustvari čitaju kao ZION i td.

Poznati dizajner Stiven Bejli/Stephen Bayley opisao je logo kao besmislenu zbrku, umetnički promašaj, komercijalni skandal. Od 5000 dizajnera u Londonu sigurno bi se našao jedan koji bi osmislio mnogo bolji logo i to za samo £10,000, rekao je Bejli.

Neka od idejnih rešenja loga kroz istoriju:

12 engleskih umetnika medju kojima je i Trejsi Emin, angažovano je da svako od njih osmisli svoj dizajn za Olimpijski poster koji prati logo. Njihovi posteri će biti izloženi u galeriji Tejt, a prodavaće se na jesen po završetku 2012 Festivala koji će trajati 12 nedelja/od 21. juna do 9. septembra/ koga organizatori reklamiraju kao umetnički festival koji se dešava jednom u životu.

Trejsi Emin

Za P.U.L.S.E /Snežana Moračić

Pratite diskusiju na ovu temu
Obavesti me
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments