Quantcast

Ulogujte se / Kreirajte profil

Mrtva priroda

bela

Ja cvrsto verujem da je svrha umetnickog dela potreba da pokrene pitanja i razvije diskusiju. Uloga umetnika nije toliko da sudi i procenjuje svoje delo, vec da ga istrazuje. Najveci uspeh umetnickog dela je ako mu je krajnji ishod duboka i kompleksna diskusija koja eventualno moze da promeni perspektive i inspirise  na razmisljanje.
Jedan od takvih umetnika cija nas dela svakako ne ostavljaju ravnodusnim je Bela Borsodi, fotograf mrtve prirode iz Austrije.
Njegove fotografije su kombinacija umetnosti i modne fotografije. Svaka njegova fotografija ima svoj identitet i izaziva veliku paznju. Bela Borsodi se poigrava  i koketira sa nasom percepcijom, zabavljajuci nas i postavljajuci pitanja u isto vreme.

On se igra sa jednim objektom ili vise njih na razlicite  nacine. Pogotovu na fotografijama mrtve prirode gde se svaka stvar moze istraziti i prikazati na bezbroj nacina.
Bela Borsodi ima vrlo istancanu percepiju i razume i dozivljava stvari oko sebe na jedan vrlo dubok i poseban nacin. On ne posmatra stvar koju fotografise samo kao objekat, mrtvu prirodu, vec je istrazuje  i pronalazi alternativne kvalitete koje inace nisu vidljive obicnom  posmatracu.
Za njega objekat nema samo svoju ociglednu funkciju, on ga istrazuje  kako psiholoski utice na nase posmatranje tog predmeta. Cesto dodavanjem  ili oduzimanjem on dobija  potpuno novo znacenje i menja  prvobitan  sadrzaj. Nesto sto je “classy” moze da postane vulgarno, nesto sto je skupo,  jeftino, nesto sto je lepo, ruzno i obrnuto…
Mogucnosti su beskrajne.

Svaka stvar, objekat,  ima neki svoj zivot, svoju ‘licnost’ i izaziva kod posmatraca razlicite emocije i reakcije. Bela Barsodi prepoznaje te nijanse i zna kako da ih istakne, ucini dinamicnim, interesantnim, smesnim, dramaticnim i sto je najvaznije, zna kako da komunicira sa njima i kako da ti objekti vodjeni njegovom kamerom, komuniciraju sa posmatracem.

Za svoje projekte koristi razne materijale, od zice, isecene slike, senke, balone…pretvarajuci staticne objekte u skulpture. U nekim situacijama objekti postaju “ljudi” u drugim pricaju pricu.

Njegov rad je vrlo seksualan i sugestivan.

Foot Fetish” je serija za modni casopis V koja je izazvala burne reakcije kod feministkinja. Smatrale su da fotografije prikazuju seksizam u drustvu, pozvale na bojkot casopisa, cak i na bojkot dizajnera za cipele, a njega nazvale seksistom i mizoginistom. Ali su zato porno i fetish sajtovi bili odusevljeni.

Cipele na mojim fotografijama su dizajnirane da oblikuju zensko telo i njenu pojavu, ne samo njene noge. Takodje pojacavaju seksepilnost kod zena koje su se odlucile na te cipele, tako da sam se zainteresovao kako da ih pojacam vizuelno i  istrazim kako vec seksepilno telo zene moze da se uklopi u ove cipele na jedan vrlo prenaglasen nacin i kako ce se njihovi oblici tela uklopiti i kako ce se nove proporcije kreirati na jedan  sasvim razlicit i novi odnos.

Takodje sam hteo da prikazem vec postojecu vezu i svrhu ovih cipela i kako su one dizajnirane prema zenskom telu. Zato su zenska tela naga i bez glave.   Umesto digatalnog fotoshopa ja sam isekao ta zenska tela sa drugih fotografija i stavio ih u  prave cipele da bi proces bio sto realnijii

bela

bela

Druga serija fotografija je pravljena za “City” magazin i zove se “Napumpani Ego“. Bela je koristio balone kao manekene. Nekako su te izoblicene forme asocirale na vulgarnost.

bela

Kao sto ste mogli da pretpostavite, bezbroj balona je eksplodiralo ili menjalo oblik u toku snimanja, cak i u trenutku kada je trebalo da pritisnem dugme. Citavo vreme je ona ideja koju sam na pocetku imao morala da se menja zbog toga.bela Potrebno je bilo veliko strpljenje da bi se postigao balans; “karakteri” su bili vrlo zivahni. Zeleo sam da svako od jih dobije na kraju oblik onako kako se sam stvarao, izgleda da su odlucili da budu vise bucmasti i nekako kolebljivi u izrazu.”

 

Treca serija fotografija je pravljena za magazin “Spalmati“, reklama za losion za sunce.

Magazin mi je trazio pricu o losionu za sunce s tim da se dobije utisak “letnje zabave na plazi”. Imao sam potpunu slobodu i odresene ruke; magazin nije insistirao da se produkt prikaze u njegovom originalnom pakovanju. Zeleo sam da ispricam pricu sa tim kremovima, i verujte mi, losione je vrlo tesko kontrolisati i raditi sa njima.

 

 bela

 Morao sam da smislim kako da slikam sa losionima i kremama. Bilo je zabavno a u isto vreme i naporno i iscrpljujuce iskustvo.”

 

bela

 

 

       bela

Bela Borsodi je radio za raznovrsne casopise i proizvodjace : Tatler, Wallpaper, V Magazine, modni casopis Elle, Nike, Sportsac, Selfridges i Hermes.

Evo jos nekoliko zanimljivih resenja za donji ves, nazvan “Fingerred“, reklama za sos za hambugere, za stejk, tasna….

bela

belabela

 

belaPokusavam da svaki projekat na kome radim tretiram isto i ucinim ih interesantnim prvo sebi. Uvek pokusavam da uradim nesto sto ce moci da prenese radost i interesovanje iz mog iskustva u toku rada. U prrojektima za reklamu odgovornost je veca, ukljucuje logisticko angazovanje i zahteve koje treba ispuniti i raditi na njima, ali ja verujem da krajnji rezultat ipak ima pricu koja je inspirativna, koja dotakne i zaintrigira ljudska srca i dusu. Fascinantne slike ce uvek biti izdvojene i prepoznatljive bilo da su kontekstu reklame ili nekom slobodnom umetnickom projektu. Imam srecu da radim za vrlo interesantnu klijentelu koja mi veruje i razume moje ideje.” – Bela Borsodi

za P.U.L.S.E / Snezana Moracic

Ostavite komentar

Vaša uneta email adresa neće biti javno vidljiva. Obavezna polja označena su *