Ulogujte se / Kreirajte profil

Valjak i violina – Andrej Tarkovski

“Tarkovski je veliki majstor filma; tvorac novog organskog filmskog jezika u kome se život predstavlja kao ogledalo, kao san.” – Ingmar Bergman

Andrej Tarkovski završava moskovsku VGIK 1960. godine, diplomskim filmom “Valjak i violina” (44 minute). Scenarij zajednički potpisuju Andrej (Mihalkov) Končalovski & Tarkovski.

Valjak i violina 1

Valjak i violina 2

Valjak i violina 3

Valjak i violina 4

Valjak i violina 5

Valjak i violina 6

Valjak i violina 7

Valjak i violina 8

Valjak i violina 9

Valjak i violina 10

Valjak i violina 11

Valjak i violina 12

Valjak i violina 13

Valjak i violina 14

Valjak i violina 15

Valjak i violina 16

Kada u završnici diplomskog filma, majka zabrani malom violinisti Saši odlazak u kino s novim prijateljem Sergejom – radnikom na parnom valjku, po prvi puta celuloidna traka pohranit će veličanstveni fluidni prelazak u sanjarenje, snove (+ prepoznatljive simbole, krupni “najintimniji” plan, refleksije / odsjaje)…

Kroz ogledalo, Saša će se spustiti plavičastim stepenicama i potrčati za Sergejom na valjku, kada ih sustigne – Andrej Tarkovski odvest će se s ocem.

Baš kao i Saša, živio je samo s majkom (i sestrom) koja je inzistirala na pohađanju glazbene škole / pjesnik Arsenije vratio se iz rata, ali ne i svojoj obitelji. Dva događaja iz djetinjstva: rat (razaranje, uništavanje) i napuštanje oca (sjećanja), obilježit će Tarkovskog i njegov filmski opus.

Autor koji je istinski vjerovao da je svrha umjetnosti pripremiti čovjeka za smrt. Fluidni prelazak na drugu stranu – u nebeski san.

Za P.U.L.S.E  Anamnesis / Ex Filmofili

Jedan komentar na tekst Valjak i violina – Andrej Tarkovski

  1. Skaramush

    20/04/2010 at 07:55

    “Autor koji je istinski vjerovao da je svrha umjetnosti pripremiti čovjeka za smrt”…

    Potpisujem Anamnesis! Danas, nakon tolikih gledanja njegovih filmova znam da je tako. (Nije Bergman slučajno bio “zaljubljen” u ovog Rusa)

    Već postirane fotografije iz filma priča su za sebe! Dišu. Toliko su čiste i tople!

    To je umjetnicki manifest Tarkovskog. Uvod u posebnu, osebujnu estetiku.

    (Kad smo kod Bergmana, ma i on bi potpisao ovaj film!)

    “Dozvolite mi da govoreci o Hamletu kažem nešto o sebi” – reče jedan Šekspirolog. Tako je i sa onima koji opsesivno gledaju filmove Tarkovskog. Znam po sebi.

    Intiman do zadnje emocije – nepreboljeno odsustvo oca.

    Moj najomiljeniji pjesnik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *