U holu hotela Hyatt u Beogradu, postavljena je izložba slika ,,Podsećanje” poznate umetnice Ive Prlinčević . Na prikazanim platnima Iva otkriva jedinstvenu paletu svog umetničkog sveta izraženu kroz slikarske interpretacije gradova, portreta ljudi, mrtve prirode, prirode i inspirisana filmovima I predelima sa putovanja iz prošlosti, ova izložba predstavlja eklektičnu kolekciju koja oživljava različite aspekte života i umetnosti. Prošetajte kroz svet boja, emocija i vizuelnih priča, gde svaka slika nosi pečat autentičnosti i kreativne strasti umetnice.
Iva Prlinčević je umetnica koja je toliko raznovrsna u svom likovnom izražavanju, da se kao jedina doslednost u njenom radu može prepoznati umetničino odbijanje da svoje stvaralaštvo oblikuje prema samo jednom estetskom, tematskom ili stilskom pravilu.
Izloženi radovi potvrđuju ovu izjavu, imajući u vidu da su rađeni u različitim tehnikama – od ulja na platnu, preko gvaša i tuša, do litografije. Neki radovi su, pak, rađeni kombinovanom tehnikom na papiru, što se može interpretirati kao apsolutna materijalizacija slikarkine radoznale prirode i potrebe da istražuje, ispituje i isprobava. Brz pokret četkom, ekspresivna linija, vibrantan kolorit i težnja ka distorziji figura karakterišu opus Prlinčevićeve. Korišćenjem ovakvog vizulenog rečnika, umetnica je uspela da statičnu prirodu slikarstva preobrazi u dinamičnost i fluidnost koje odlikuju stvarni život. Međutim, to ne znači da ovi radovi neguju praksu podražavanja prirode. Iva Prlinčević nije realista po svojoj slikarskoj prirodi. Ona ne teži ka realističkoj ili naturalističkoj imitaciji sveta, već poput nekog umetničkog medijuma detektuje životnu energiju svakodnevice koju potom transponuje u svoje radove.
Slike odišu živošću i poletnošću. Bez obzira da li je reč o gradskom ili morskom pejzažu, mrtvoj prirodi, ili figuralnoj kompoziciji, Prlinčevićeva stvara energetsko polje prikazanih motiva upotrebljavajući liniju i boju kao osnovne likovne elemente. Vibrirajuća vitalnost ovih radova je direktan proizvod sudara fizičkog i metafizičkog sveta koji umetnica intuitivno prenosi na platno.
Konačno, naziv izložbe se može protumačiti kao sinteza Weltanschaung-a koji Iva Prlinčević neguje kroz svoje stvaralaštvo. Radost življenja, lepota svakodnevnog života i gledanje na svet kroz višu prizmu duhovnosti su koncepti na koje se svaki čovek mora iznova i iznova podsećati. Joie de vivre kao lajtmotiv slikarkinog opusa podseća na važnost uzdizanja u spiritualnu probuđenost iz profanog i sekularnog.
Lea Stanković istoričarka umetnosti