Arhitektura koju je Venturi propagirao i počeo da sprovodi u delo sredinom šezdesetih napravila je radikalan zaokret u odnosu na do tada vladajući internacionalni stil, vodeći se principom da zgrada mora da odgovara kontekstu okruženja, a služio se i istorijskim motivima u oblikovanju, što je u to vreme bilo prilično nepopularno. Međutim, Venturijev teorijski rad danas je mnogo poznatiji od praktičnog; neki kritičari čak uvrštavaju njegove knjige među najznačajnija dela arhitektonske publicistike svih vremena.
Knjiga “Complexity and Contradiction in Architecture” iz 1966. godine predstavljala je kritiku funkcionalizma u arhitekturi i internacionalnog stila uopšte i u svoje vreme je u profesionalnim krugovima smatrana vrlo kontroverznom. Na još više otpora u stručnoj javnosti naišla je knjiga “Learning from Las Vegas” iz 1972. godine, napisana u saradnji sa Deniz Skot Braun i Stivenom Izonurom, kojom je opravdana šljašteća forma arhitekture Las Vegasa, koja je do tada smatrana potpuno bezvrednom.
U revidiranom izdanju “Learning from Las Vegas” iz 1977. godine, Venturi je uveo podelu zgrada prema odnosu funkcije i forme na “patke” (ducks) i “ukrašene šupe” (decorated sheds). Po njemu, “patke” su objekti čija forma direktno proizilazi iz funkcije i bukvalno je odslikava (u skladu s tim “patke” obično ne mogu biti korišćene u druge svrhe osim originalne), dok su “ukrašene šupe” objekti jednostavne forme koji se mogu koristiti u bilo koju svrhu, a njihova funkcija se ogleda u dodatoj ornamentici, poput fasadnih detalja, ali i raznih natpisa i reklamnih tabli. (U svom praktičnom delovanju, Venturi je preferirao ovaj drugi pristup.) Ova podela još uvek je popularna među nekim autorima i predavačima.
Za svoj rad na poljima arhitektonske teorije i prakse dobio je mnogo značajnih priznanja, između ostalog i Prickerove nagrade, 1991. godine. Povukao se 2012. godine, tako da se ipak neće svrstavati u red velikih arhitekata poput Rajta i Nimajera, koji su i u najdubljoj starosti nastavili da stvaraju do samog kraja. Preminuo je u svojoj devedeset i trećoj godini. Jer manje je dosadno.