Amplitude magazin postoji od januara ove godine i od tada aktivno objavljuje internet sadržaje na temu estetike, društva, konzumerizma i samousavršavanja. Sebe predstavljaju kao magazin o identitetima – kulturnim, kolektivnim i individualnim. Amplitude preispituju status quo ali i nude reakcionarnu mogućnost funkcionisanja u njegovim okvirima stvarajući izražajni prostor različitim mišljenjima, idejama i estetikama. Amplitude su virtuelni projekat koji objedinjuje niz ljudi i stvaralačkih ideja.
Koji su vaši motivi pokretanja magazina?
Bojana Vojnović: Želeli smo da stvorimo prostor umrežavanja pojedinaca koji već imaju veb platforme ili blogove, ali i stvaranje prostora za izražaj i samoaktualizaciju novim autorima. Smatramo da su domaće internet platforme, iako brojne, previše polarizovane i premalo povezane i naš cilj je da budemo spona između njih, plasirajući sadržaje koji teme obrađuju na nove načine.
Kakva je idejna baza magazina, kada su teme u pitanju?
Jasna Stanić: Amplitude teže da teme koje su zatvorene u akademskim tekstovima učine prijemčivim svima, ali i da popularnim temama daju novu, produbljeniju perspektivu, a da konzumerizam odvedu u smeru etičnosti i održivosti. Vodeći motiv magazina je preispitivanje statusa quo i identiteta. Ovu poruku nosi i sam naziv magazina jer se amplituda u mehanici, pri oscilacijama, jednači sa najvećom udaljenošću od ravnotežnog položaja.
Kvalitetna fotografija zauzima značajan prostor magazina i zaslužna je za njegovu prepoznatljivost. Kakve to teme obrađujete vizuelno?
Nikola Popović: Želimo da stvorimo prostor promocije domaćim dizajnerima, prirodnoj kozmetici, vinarijama, restoranima i zanatskim pivarama i ostalim domaćim manufakturama koje proizvode nešto lepo i kreativno, a ne nalaze svoj prostor u medijima koji su fokusirani na sponzorisane sadržaje. Takve teme obrađujemo uglavnom u okvirima foto editorijala.
Na koji način želite da svaku temu približite svakom čitaocu?
Jasna Stanić: Težimo da pišemo jezikom koji ne koristi fraze, birokratski govor i akademske floskule. Kada, sa druge strane, obrađujemo tabuizirane teme, pristupamo im tako da ne koristimo jezik senzacionalizma. Težimo da svakog čitaoca tretiramo jednako i da svaka tema koju obrađujemo bude dobro istražena i nudi uvide i konkretne informacije. Naše viđenje je i da se nijedan čitalac ne bi trebalo klasifikovati i patronizovati, i da svako može da bude zainteresovan za promišljanja na teme društva i umetnosti.
Bojana Vojnović: Kada pišemo, težimo da uz svaku temu ponudimo dodatne izvore za istraživanje linkovanjem, da potkrepimo svaku tvrdnju i da pojasnimo svaki termin koji možda nije opšte poznat. Ne želimo da bilo šta namećemo, niti podrazumevamo, u izražajnom procesu. Takođe, značajan deo našeg magazina čine i priče iz prvog lica – kada govorimo o psihologiji, na tu temu piše naša kolumnistkinja koja je i sama psiholog i psihoterapeut, i piše iz svog iskustva sa klijentima. Na temu poremećaja o ishrani za nas piše osoba koja se i sama izborila sa njima. Kada pišemo o mogućnostima obrazovanja ili rada van zemlje – prenosimo direktna iskustva ljudi koji su prošli kroz te procese.
Pored sadržajnog elementa, važan aspekt prepoznatljivosti magazina je i onaj estetski. Šta je to što vas inspiriše?
Nikola Popović: U vizualima Amplituda prepliću se bold elementi, geometrija i kontrast crnog i belog, koji je u direktnoj vezi sa tematikom magazina vezanom za preispitivanje kulturoloških paradigmi. Sa druge strane, okrenuti smo zemljanim tonovima i prirodi, što vezujemo za usmerenost magazina održivosti i minimalizmu.
Koji su ciljevi magazina i kako vidite vaš razvoj u budućnosti?
Jasna Stanić: Naša težnja je da postanemo mreža, koja nudi izražajni i promotivni prostor, kako blogerima i nezavisnim autorima fokusiranim na različite teme, tako i umetnicima i stvaraocima iz različitih oblasti. Osim toga, želimo da budemo platforma koja daje primat idejama i njihovom međusobnom sukobljavanju.
Bojana Vojnović: Cilj nam je i da pored širenja internet platforme idemo u smeru organizovanja panel diskusija i radionica na širok spektar tema koje bi uključile stručne i zainteresovane pojedince i otvorile diskusije izvan zatvorenih krugova.
Nikola Popović: Želimo i da ponudimo alternativni prostor promocije dizajnerima i malim manufakturama, stvarajući za njih nove estetske identitete i umrežavajući ih pritom.