Kralj je mrtav! Živela kraljica! – Britanski dizajner of the moment, ako ne i generacije, magične kreativnosti i stila, dostojna zamena fantazmagoričnog genija Aleksandra Mekvina, je Sara Burton.
Rodjena je u Mančesteru gde je studirala umetnost. Po završetku studija odlazi u London da studira print fashion u na koledžu za umetnost i dizajn, Central St.Martin, alma mater dizajnera Aleksandra Mekvina.
Na trećoj godini studija, Sara je saradjivala sa timom Aleksandra Mekvina kao pripravnik, da bi se 1997. posle diplomiranja, vratila Mekvinovom timu.
2000. je postavljena za glavnog i odgovornog dizajnera za ženske kolekcije.
Bila je desna ruka više od 14 godina Mekvinu, sve do njegove smrti 2010.
Kako ću uopše moći da nastavim, kako ću da počnem ispočetka? Lijevo /Aleksandar Mekvin/ razmišljanje je drugačije i nepristupačno svima nama. Znala sam da nema načina da se predstavljam kao Li, ali sam morala da se zapitam, za koga je i zašto Li to sve radio? I sada sve to treba da se završi? Razmišljala sam šta bi bilo najbolje za mene. Kao i mnoge žene mojih godina, želela sam porodicu, ali isto tako želela sam da nastavim Lijevu viziju. Odlučila sam da nastavim i radim najbolje što mogu.
27. maja 2010, Sara Burton je nasledila mesto/ za koje se smatralo da je nemoguće popuniti/ na kome je suvereno vladao mag i genije dizajna Aleksandar Mekvin.
Aprila 2011, dugo čuvana tajna ko će dizajnirati venčanicu za kraljevsko venčanje izmedju princa Vilijamsa i Kejt Midlton je konačno procurila u javnost, izbor je pao na Saru Burton.
Bilo je to životno iskustvo za mene, rad sa Ketrin Midlton. Uživala sam u svakom trenutku kreiranja venčanice. Bila je to velika čast za mene, i zaista sam ponosna šta smo tim Aleksandra Mekvina i ja uradili. Uspeli smo da kombinacijom tradicionalnog materijala i čipke i modernog dizajna kreiramo divnu venčanicu za tako važan dan u životu Ketrin Midlton.
Sarina najnovija kolekcija za sezonu jesen/zima 2012-2013 je izazvala oduševljenje i kritičara i publike.
Paleta boja: ružičasta, boje lavande, srebrno siva, sivo ljubičasta, intenzivno crna, bela, boja slonovače, kao da su skinute sa platna slikara Ambroziusa Bošera. Kreacije su kombinacija perja od afričkog marabua ukomponovane sa čipkastim motivima, svilom u svim nijansama prirodne boje, sa aplikacijama od mohera, okovratnika od mongolskog jagnjećeg krzna.
Krzno, perje i svila su kompletirani neobičnim dizajnom kaiša i nakita od srebra .
Manekenke zalizane kose nosile su crne štitove za oči, i kao kruna svega, cipele koje su izazvale ništa manje oduševljenja, kao da su deo scene iz komada San letnje noći.
Kako su manekenke hodale na pisti u cipelama bizarnog dizajna bez potpetica, prisutnima nije bilo jasno.
Za P.U.L.S.E /Snežana Moračić