Medjunarodni festival kreativnosti Kanski lavovi 2011.
58. Medjunarodni festival kreativnosti, poznatiji kao Kanski lavovi/Cannes Lions, upravo je završen. Trajao je od 19-25 juna.
Kanski lavovi je najveći svetski festival kreativnosti i komunikacije. Jedino globalno mesto okupljanja za paradu najinventivnijih i najkreativnijih umova u reklamnoj industriji.
Inspirisan Kanskim filmskim festivalom koji je osnovan još 1946. grupa svetskih filmskih reklamnih agencija SAWA smatrala je da stručnjaci za reklame treba da imaju svoje mesto okupljanja i da za svoj rad budu zapaženi i nagradjeni.
1954. prvi Festival kreativnosti održao se u Veneciji. Prijavilo se 187 učesnika iz 14 zemalja sveta. Sledeće godine se održao u Monte Karlu, a od 1956. Kan je zvanično izabran za Festival.
Ove godine je na Festivalu učestvovao najveći broj učesnika do sada : 30.000 predstavnika iz 90 zemalja sveta koji su se nedelju dana takmičili za najprestižnije nagrade iz sveta reklame i komunikacije u 13 kategorija : Cyber, Design, Direct, Film, Film Craft, Media, Outdoor, PR, Press, Promo & Activation, Radio, Titanium & Integrated i Creative Effectiveness Lions.
Lista nagradjenih reklamnih agencija za 2011:
Agencija McCann Erickson iz Bukurešta osvojila je dve glavne nagrade Grand Prix u kategoriji za Promo&Activation i za Direct Lions sa svojom provokativnom kampanjom za rumunske čokoladice pod nazivom American Rom
httpv://www.youtube.com/watch?v=Tt9NBtW4sbA&feature=player_embedded
McCann Erickson iz Beograda osvojio je Bronzanog lava u kategoriji Media Lions za kampanju Prevencija samoubistva
httpv://www.youtube.com/watch?v=8-JPDOUjZYk&feature=player_embedded
Agencija Clemenger BBDO iz Melburna osvojila je Grand Prix u kategoriji PR Lions, sa kampanjom za Nacionalnu australijsku banku (NAB) pod nazivom Break Up
httpv://www.youtube.com/watch?v=iBoXvgysltw&feature=player_embedded
Grand Prix u kategoriji Media Lions dobila je reklamna agencija Cheil Worlwide iz Koreje za Homeplus Subway Virtual Store
httpv://www.youtube.com/watch?v=nJVoYsBym88
Decode Jay-Z with Bang kampanja agencije iz Njujorka DROG5, dobila je dve nagrade :u kategoriji za Outdoor Lions i za Titanium & Integrated Lions
httpv://www.youtube.com/watch?v=rj_9xqfX5Os
Nagradu u kategoriji Press Lions ove godine je za klijenta Samsonite dobila agencija JWT SHANGHAI iz Kine sa kampanjom Heaven and Hell sa porukom da Samsonite koferi mogu da izdrže i Pakao neoštećeni
U kategoriji za Design čovekove sredine nagradu je dobila agencija Digital Kitchen iz Čikaga za reklamu The Cosmopolitan of Las Vegas
httpv://www.youtube.com/watch?v=RudMPz1tEyA
U kategoriji za Creative Effectiveness Lions pobedila je agencija Abbott Me Ad Vickers BBDO iz Londona, Engleska sa kampanjom Sandwich
httpv://www.youtube.com/watch?v=pudN7IwELcw&feature=player_embedded
Grand Prix za najinteresantniju kategoriju na Festivalu Film Lions dobila je ponovo agencija DROGA5 iz Njujorka za kampanju After Hours Athlete
httpv://www.youtube.com/watch?v=5NkgWENHheg
Retrospektiva nagradjenih reklama iz najpopularnije kategorije Film Lions od 2010-2000
2010
Reklama za Old Spice The Man Your Man Could Smell Like, prošlogodišnji je pobednik koja je preko noćij postala novi komercijalni hit u Americi. Delo je kreativnog tima agencije Wieden + Kennedy
httpv://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE&feature=player_embedded
2009
2009. Grand Prix je dobila agencija Tribal DDB iz Holandije za Philips. Naziv kampanje je Carousel
httpv://www.youtube.com/watch?v=lQ3D4CqHbJM&feature=player_embedded
2008
Grand Prix za Cadbury pod nazivom Gorilla, delo je kreativnog tima Fallon iz Engleske
httpv://www.youtube.com/watch?v=Wy52yueBX_s&feature=player_embedded
2007
Reklamna agencija Ogilvy&Mather iz Kanade je za kampanju Evolution, za Dove, dobila Grand Prix
httpv://www.youtube.com/watch?v=sfAPT1_0TDg&feature=player_embedded
2006
Gran Prix za Guinness, Noitulove, agencije Abbot Mead Vickers BBDO iz Engleske
httpv://www.youtube.com/watch?v=EoLwfkRvLfk&feature=player_embedded
2005
Za klijenta Hondu, Wieden+Kennedy je dobio Film Grand Prix za Grrr
httpv://www.youtube.com/watch?v=VwRCBHhyrAA&feature=player_embedded
2004
Kompanija TBWA iz Engleske je dobila Grand prix za Sony Play Station Mountain
httpv://www.youtube.com/watch?v=bmKR7rJKszw&feature=player_embedded
2003
Kampanja za Ikea-u, pod nazivom Lamp, reklamne agencije Crispin+Bogusky dobila je Grand Prix
httpv://www.youtube.com/watch?v=NeyEXt7-0jU&feature=player_embedded
2002
Grand Prix za 2002. je primila agencija Wieden+Kennedy za klijenta Nike, za kampanju Tag
httpv://www.youtube.com/watch?v=fpyhpisoWf4&feature=player_embedded
2001
Za sportski kanal Fox, agencija Cliff Freeman and Partners dobila je Grand Prix za Fox campaign
httpv://www.youtube.com/watch?v=vaWKPpU2Uzc&feature=player_embedded
2000
Još jedna reklama koja je preko noći postala popularna je timski rad agencije DDB za Budweiser, Whassup
httpv://www.youtube.com/watch?v=W16qzZ7J5YQ&feature=player_embedded
Za P.U.L.S.E /Snežana Moračić