Svet snoviđenja na slikarskom platnu
Marselu Prustu su bili potrebni kolačići umočeni u čaj, da bi se vratio u vreme svoga detinjstva i mladosti, Džon Lenon je pisao i pevao o svojim Alisama u zemljama čuda, dok Jacek Jerka, poljski slikar kao da iz svoga detinjstva i svojih snova nije ni odlazio niti se budi i to se da primetiti na njegovim nadrealističkim slikama. Zajedno sa zapamćenim snoviđajnim trenucima Jerka svoju insiraciju nalazi u sećanjima na mesta i mirise svoga detinjstva iz Poljske ranih pedesetih godina.
Jacek Jerka je rođen 1952. godine u Torunju u Poljskoj, gde je kasnije i studirao fakultet likovnih umetnosti i dizajna. Bio je stalno izložen pritisku svojih profesora da se liši detalja i realističnosti u svojim radovima u skladu sa tadašnjim shvatanjima “modernih” socijalističkih vremena, ali, na sreću, nije popustio istima i ostao je dosledan klasičnoj flamanskoj tehnici koja i dan-danas čini osnovu njegovog rada. Slovio je za vrsnog ali sklonog izazivanju nevolja mladog i talentovanog slikara. Od 1980. godine postaje slobodan umetnik. Jerka navodi radove Hijeronimusa Boša, Jana van Ajka i Pitera Brojgela kao nesumnjive uticaje koji se vide u njegovim radovima. Predmeti njegovog slikarskog interesovanja kreću se od neobičnih životinja do kapricioznih pejsaža sa neobičnom i nestvarnom arhitekturom, koje sadrže brojna iskričava sećanja na trenutke iz detinjstva. Za njega su pedesete godine prošlog veka bile neka vrsta zlatnog doba. Radove počinje grafitnim skicama i preko krejona i pastela platna finalizuje uljanim bojama. Njegove slike su bile izložene u Francuskoj, Monaku, Nemačkoj i Sjedinjenim američkim državama i mogu se videti u brojnim poljskim galerijama i muzejima.
za “P.U.L.S.E” Boban Savković