Ralf Lorenov ekstravagantan, eskluzivan, luksuzan ‘vozni park’
Poznati modni dizajner Ralf Loren/Ralph Lauren/ ima najprestižniju i najčuveniju kolekciju vintage i savremenih automobila na svetu. Nekoliko Bugatija i Alfa Romea, Jaguare, Poršee, Ferarije, Mercedese…Svi su tu, gizdave, ekstravagantne igračke za muškarce ekscentričnog ukusa, preko 70 modela. Čuva ih u posebno napravljenoj garaži na svom privatnom imanju u Katonahu, Njujork.
Ako biste pitali bilo kog entuzijastu i zaljubljenika u automobile da napravi top listu najvažnijih i najpoznatijih luksuznih i trkačkih automobila 20. veka, na listi bi se našli uglavnom automobili iz Lorenovog voznog parka.
Loren voli da s vremena na vreme javno izlaže svoju kolekciju skupih igračaka.
U Parizu se pre mesec dana završila izložba pod naslovom L’Art de L’Automobile Masterpieces from the Ralph Lauren Collection u muzeju Musée des Arts Décoratifs na kojoj je bilo izloženo 17 modela iz Lorenove kolekcije iz tridesetih pa sve do danas.
Na fotografiji su s leva na desno: 1930 Mercedes-Benz SSK Count Trossi kabriolet, 1931 Alfa Romeo Monza, 1934 Bugatti Tip 59, 1938 Alfa Romeo 2.9 Mille Miglia Spyder, 1938 Bugatti Tip 57SC Atlantic Coupe.
Na izložbi su prvi put izložena četiri modela iz kolekcije : 1964 Ferrari 250 LM, 1960 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Scaglietti, 1956/1958 Jaguar XKSS i 1931 Alfa Romeo Monza 8C 2300.
1955 Mercedes-Benz 300SL Alloy Gullwing, 1955 Morgan +4 Drop Head Coupe
1955 Morgan +4 Drop Head Coupe
1948 Ford “Woody” Station Wagon
Ostalih 13 nisu ništa manje impresivni: 1958 Ferrari 250 Testa Rossa, 1962 Ferrari 250 GTO i 1938 Bugatti 57 SC Atlantic kupe, izmedju ostalih. Samo ova dva poslednja modela vrede izmedju $30-$40 miliona, svaki, i smatraju se najskupljim kolima na svetu. Nista začudjujuće s obzirom da je Ralf Loren na 17. mestu na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi na svetu.
1938 Bugatti 57 SC Atlantic Coupe
Detalj 1938 Bugatti 57 SC Atlantic Coupe
Ovaj model sa brojem šasije 57591 je četvrti , poslednji napravljen iz originalne serije. Od četiri modela, tri su sačuvana. Lorenov coupe koji se smatra retkim primerkom, Evropa je ponovo videla na izložbi posle 18 godina.
1990 na šou Pebble Beach Concours d’Elegance, luksuznih i retkih automobila, dobio je nagradu za najbolji automobil izložbe.
Ferrari 250 GTO
Ako se Atlantic smatra kraljem izložbe, onda je Ferrari 250 GTO kraljica, ne samo zbog približno iste procenjene vrednosti kao Bugatti na $30-40 miliona.
Za razliku od Bugattija Atlantic koja su sinonim za sportska luksuzna kola, Ferrrari 250 GTO su kvintesencijalni trkački model. Napravljeno je samo 39 modela iz ove serije. Ovaj model je pobedio tri puta/1962, 1963 i 1964/na GT svetskom šampionatu.
Ferrari iz 1958. okružen Ferrarijima iz 60.,70. i 90. godina
Ostali izloženi Ferrariji iz Lorenove kolekcije imaju takodje impresivan pedigre:
1960 Ferrari 250 GT Berlinetta SWB
1960 Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, dominirao je na trkama Tour de France tri sezone/1960-1962/
Ferrari 250 Testa Rossa
Ferrari 250 Testa Rossa, pobedio tri puta na trkama u Le Manu/ 1958., 1960. i 1961./
1954 Ferrari 375 Plus
Unutrašnjost 1954 Ferrarija 375 Plus
1954 Ferrari 375 Plus, samo ih je pet napravljeno, pobedio je na trci u Le Manu. Priča se da su kola napravljena samo na osnovu verbalnih upustava dizajnera Battiste Pinina Farine, nisu se koristili crteži.
Ferrari 250 LM
Ferrari 250 LM je 1965 pobedio na francuskoj trkačkoj stazi.
1962 Ferrari GTO . Ova kola se smatraju jednim od najredjih i najvrednijih modela koja je Ferrari proizveo. Pobedjivao je na mnogim trkama, vozili su ga poznati vozači, medju njima i Roger Penske.
1965 Ferrari P2/3
1950 Jaguar XK120
Sa mekanim kožnim sedištem i karoserijom kao mačke koja se šunja.
Originalno, Jaguar je proizveo samo 200 modela koja su bila za svoje vreme čudo tehnike: sa 6 cilindara i zapreminom motora od 3.5 litara i dve bregaste osovine. Kola su neočekivano postala hit, pogotovu kod holivudskih zvezda, pa su počela da se proizvode masovno: xK140, xK150 sve do 1961. Ovaj Lorenov model od aluminijuma je jedan od šest fabrčkih modela, pet pripadaju Jaguaru. Nekoliko puta ga je vozio čuveni italijanski vozač trkačkih automobila, Clemente Biondetti.
Jaguar XKD je pobedio tri puta za redom na trkama u LeManu /1955 – 1957/, i na Nurburgringškoj stazi u Nemačkoj 1956. Vozač, Partricia Coundley, postigla je evropski rekord za žene u tim kolima 1964.
1957 Jaguar XKSS
1930 Mercedes-Benz SSK Count Trossi
1930 Mercedes-Benz SSK Count Trossi , dugačak, flambojantni dvosed, sa dominantnom haubom i poročnim oblinama kao da je pravljen za Cruellu De Vil iz Diznijevog crtanog filma 101 dalmatinac. Kreacija mladog britanskog dizajnera automobila Willija Whita i italijanskog aristokrate, vozača trkačkih kola, grofa Carla Felice Trossija.
Detalj Mercedes-Benz SSK Count Trossi
Mercedes-Benz 300SL Alloy Gullwing iz 1955
Unutrašnjost 1955 Mercedes-Benz Alloy Gullwing
Unutrašnjost 1955 Mercedes-Benz Alloy Gullwing
1955 Morgan +4 Drop Head Coupe1955
Novi model Mercedes-Benz SLS AMG
Merecedes-Benz 300 SL Gullwing CoupeThe 300 SL, je ikona automobilskog dizajna. Mercedes se ponovo vratio famoznim vratima koja se otvaraju ka krovu /gullwing/u svom novom modelu SLS AMG.
1971 Mercedes-Benz 280SE 3.5 kabriolet su prva ekstravagantna Lorenova kola koja je kupio kada je samostalno krenuo sa dizajnerskom karijerom.
1929 Bentley Blower
1929 Bentley Blower, koja je dizajnirao W.O. Bentley lično, opremljena su sa super kompresorom, poznatiji pod nazivom na automobilskom jeziku blower, pa mu odatle i nadimak. Blower je dizajniran za pobedničke trke, a poznata su i kao kola J.Bonda u ranijim romanima Jana Fleminga.
1931 Alfa Romeo Monza 8C 2300
1931 Alfa Romeo Monza 8C 2300 . Originalan dizajn nije imao krila i farove. Oni su kasnije dodati kada je učestvovao na trkama za izdržljivost.
1996 McLaren F1 LM
1996 McLaren F1 LM, su najvažnija trkačka kola u istoriji. Imaju ubrzanje od 0 do 131 kilometara na sat za 5.9 sekundi.
1938. Alfa RomeoMille Miglia Spyder
2006 Bugatti Veyron
2010 Lamborghini Murciélago Super Veloce
Ja konstantno tražim ideje koje će obogatiti moju viziju. Kola su uvek bila bogat izvor i deo tog procesa. Svaki detalj na kolima: stilizovan ispusni ventili, savršeno dizajnirani volan, unutrašnjost presvučena mekom kozom, visoko ispolirana od najfinijeg drveta komandna tabla, red čeličnih nitni, poklopac za benzin, savršeno izvajan volan…sve su to inspirativni detalji koje ja ukomponujem u svoj dizajn/ili u svom dizajnu?/od ručnog sata, stolice do večernje ženske haljine, kaže Loren.
Za P.U.L.S.E /Snežana Moračić