Anna Piaggi, icona dell’irriverenza estetica
Ne prodje mnogo vremena a da ne pročitamo vest u novinama da je svet mode izgubio još jednu od svojih legendi. Zauvek su nas napustili Dijana Vrilend, Đani Versaće, Iv Sen Loran, Aleksandar Mekvin, Isabela Blou i pre nekoliko dana, ekscentrična, originalno eklektična, posebna, inspirativna, Signora Ana Pjađi/Anna Piaggi. Od legendi u modnom svetu i oko njega, ostala je još Lin Jeger, takodje modni novinar i urednik američkog Vogue, da nas podseća na prave vrednosti i da origalnost i individualnost još uvek postoje u tom promenljivom i kompetativnom svetu mode.
Ana Pjađi je imala 81. godinu kada je preminula, ali i pored poodmakle starosti bila je neizbežan i rado vidjen gost na modnim revijama u Parizu, Londonu, Rimu i Milanu.
Veteran modnog novinarstva, Pjađi je radila za italijanski Vogue kao modni novinar i urednik. Imala je svoju kolumnu na dve stranice, D.P. Doppie Pagine di Anna Piaggi.
Pjađi je počela svoju dugogodišnju karijeru novinara krajem pedesetih godina prošlog veka kada je prišla Elizabeti Tejlor u La Scali i drsko zatražila od nje intervju. Elizabeta je pristala i tako otvorila Ani Pjađi sva vrata ka uspehu.
Pjađi je ubrzo skrenula pažnju na sebe svojim osobenim, flambojantnim stilom i postala muza i inspiracija top dizajnerima: Karlu Lagerfildu, Vivijen Vestvud, Steli Makartni/ćerka Pola Makartnija/, Stefanu Gabanu, Manolu Blahniku i Stefanu Džonsu, čuvenom dizajneru šešira za englesku kraljicu, njenu rodbinu i podanike i ostale bogataše.
Karl Lagerfeld je izdao knjigu sa ilustracijama i skicama samo sa Aninim kreacijama, nazvavši jedno poglavlje Anna-chroniques.
“Ana je izmislila modu”, izjavio je.
Stefan Džons je izjavio da mu je Ana bila “zvezda vodilja i inspiracija”.
The Victoria i Albert Museum u Londonu su priredili izložbu u njenu čast pod nazivom “Anna Piaggi, Fashion-ology” 2006. godine. Retrospektiva Anine izvanredne i brojne modne kolekcije i cipela /2865 delova odeće i 265 pari cipela/
Pjađi je napisala i knjigu 1998., Fashion Algebra u kojoj se nalaze i njene kolumne i bogata kolekcija odeće.
Godinama je Pjađi svojim funky šeširima, teatralnom šminkom, ekscentričnom odećom, koju je samo ona umela da kobinuje na prosto nemoguć i nepojmljiv način: opskurne vintage haute couture delove odeće sa bric-a-bric detaljima iz antikvarnica i modelima sa najnovijih kolekcija dizajnera visoke mode, skretala pažnju publike, poznanika i prijatelja i bila im inspiracija u njihovom kreativnom radu. Nosila je šešire samo od Stefana Džonsa, koje je on samo za nju dizajnirao, i nosila ih je kao i odeću: na poseban, samo njoj osoben način. Cipele uglavnom samo od Manola Blahnka. Njen moto u oblačenju je bio “ne treba biti isuviše uskladjen”.
“ Ja nisam kolekcionar ili istoričar mode. Živim kroz i za trenutak”, izjavila je jednom.
Na jednom okupljanju koje je priredio Lagerfild u svom luksuznom stanu, Pjađi je došla obučena u kostim kao žena venecijanskog ribara. Dva mrtva goluba su joj bila oko glave, a u ruci je držala veliku košaru punu rakova.
Na venčanju Palome Pikaso, 1978. desio joj se peh, njen ekscentričan šešir od perja na glavi se pretvorio u buktinju kada je prolazila pored upaljenih svećnjaka.
Đorđo Armani je reagovao na vest o smrti Ane Pjađi : “ Ana Pjađi je znala kako da život na italijanski način i italijansku modu pretvori u internacionalnu, da je dovede i podigne na najveći stepen umetnosti i kulture. Nedostajaće mi njeno prisustvo u prvim redovima, njen način kako vidi i doživljava stvari oko sebe…”
“Rastužila me je vest o smrti Ane Pjađi”,izjavila je za štampu Donatela Versaće. “Bila je vizionar sa srcem od zlata. Svet će biti manje živopisan bez nje.“
Eto, to je bila, sa malo reči, a više u slici, “tour de force” , poslednji “style icon”, Signora, Anna Piaggi.
Nikako ne propustiti još jednu fascinantnu ikonu u svetu mode o kojoj je pisao P.U.L.S.E , Rara Avis
Za P.U.L.S.E /Snežana Moračić