Hahn-Bin: „Ja sam vijagra za klasičnu muziku“
“Hahn-Bin je izvanredno talentovan violinista velike, velike individualnosti. On kombinuje muiziku sa dramom i vizuelnim efektima. To on doživljava vrlo lično. Kada to umetnik intimno oseća, onda to prenese i na publiku”‘— Itzhak Perlman
“Pokret, njegovo telo, njegov stil, njegova dramaturgija i muzika daju jednu snažnu, slojevitu audio-vizuelnu sliku”— Klaus Biesenbach
Hahn-Bin/23/, “zvezda koja sija” na korejskom, kada je imao 10 godina preselio se iz Seula u Los Andjeles, četiri godine kasnije iz L.A u Njujork da bi nastavio studije violine koje su trajale skoro deset godina u čuvenoj školi Julliard pod budnim okom legendarnog violiniste Itzhaka Perlmana. “Bio sam u stanju da ceo dan provedem u školi vežbajući, učeći s namerom da izbegnem slobodno vreme tumarajući po buticima i isprobavajući šminku u M.A.C radnjama. Znam jednu M.A.C radnju na 67. ulici, blizu Julliard, ali mi se najviše svidja ona u SoHo-u, ima veću paletu boja koju ne koriste kupci sa Upper West Side”.
“Živeo sam paralelne živote – jedan kako je publika očekivala od mene da se ponašam na sceni, drugi, čim bi se svetla ugasila pretvarao sam se u Džeremi Skota, sa jakom šminkom, šljokicama i cipelama sa visokom štiklom”.
Hahn-Bin je i jing i jang, i muškarac i žena, “ladyboy iz Bangkoka”, izuzetno talentovan violinista kakvog posetioci čuvenog Karnegi hola do sada nisu čuli,” vijagra za klasičnu muziku” kako je sebe opisao Hahn-Bin.
Šta god da Hahn-Bin izvodi na sceni, publika je ushićena njegovom izvedbom.
“Kada izadjem na scenu, jedino što se iz publike čuje je uzvik iznenadjenja”, kaže Hahn-Bin.
Hahn-Bin, za prijatelje H.B je veoma talentovan muzičar avangardnog stila i ultimativni perfekcionista. H.B pre svakog svog koncerta provede desetak sati vežbajući na bini pre nego publika udje u salu, da se pripremi, proveri zvuk, svetlo, da sve savršeno funkcioniše kako je zamislio.
[youtube gIGLYJvGwTQ]
H.B je evropskoj klasičnoj muzici dao jednu novu dimenziju i mesto kao nijedan muzičar do sada. Spojio je klasiku sa avangardom i stvorio novi muzički žanr, „avangardna-pop-klasika“.
Njegovi koncerti su svojevrstan, nedoživljen dogadjaj. Drama, ekstaza, oduševljenje i ushićenost smenjuju šok koji publiku u crnim frakovima sa leptir mašnama i belim košuljama, balskim haljinama i krznom ostavlja bez daha muzičar koji se kreće u orgazmičnom transu, sa “mohawk“ frizurom, jarko crvenim karminom, jakom šminkom za koju mu je potrebno nekoliko sati da je nanese na lice i sat vremena da je skine posle koncerta, ekscentričnom garderobom, kao da je član neke Kabuki pozorišne trupe.
2009. H.B je imao dva važna koncerta, prvi put se predstavio publici koja ga je sa oduševljenjem prihvatila u Karnegi holu u Njujorku i iste te godine u Kenedijevom centru u Vašingtonu.
H.B se pretvara u klovna, njegov omiljeni lik na sceni, koji ne samo da gospodari svojom teritorijom, binom, već i celim auditorijumom.
“ Mocart je bio pop muzičar u svoje vreme”, kaže H.B. “Ja želim da ljudi razumeju klasičnu muziku. Nije ona izolovana…nije ona u karantinu. Kada sam se preselio u Njujork, prva pomisao mi je bila: bilo bi divno kada bih mogao klasičnu muziku da sviram po barovima i klubovima, a da me posetioci Carnegie-ja slušaju negde, kao npr u MoMa muzeju? To me interesuje, to bi bio moj projekat”.
[youtube hKSsL9s67Cs]
H.Binova inspiracija je pomalo atipična za klasičnog muzičara: Marlen Ditrih i njene tanko izvajane obrve, koje su zaštitni znak H.B kada se pretvara u klovna na sceni, umetnica Sindi Šerman i njena sposobnost da trivijalne stvair pretvori u umetnost.
O Diti Von Tiz, plesačica burleske, glumica i model, koja je poznata po svom specifičnom izgledu i šminki, H.B kaže: “ Mislim da je ona dobra kao i ja. Video sam je izbliza. Često se dešava da se razočarate kada vidite nekoga izbliza“. O svojoj koleginici, atraktivnoj i talentovanoj violinstkinji En-Sofi Mater kaže : “ Zašto En-Sofi Mater nosi glamurozne kreacije kuće Dior kada je ona Madona u svetu klasične muzike. Za mene je ona ikona. Kada sam bio mnogo mladji, bio sam nanjenom koncertu kada je gostovala u Koreji. Bio sam opčinjen njenom pojavom, ponašanjem na bini i izgledom. Za mene je ona kao Doli Parton koju obožava tamo neki gej mladić iz Teksasa”.
H.B ima jednostavan recept za uspeh:“ako neko vodi računa o svom izgledu, neka to bude spektakularno i ekstravagantno, koncerti neka budu dogadjaji o kojima se priča i koji se pamte. Razbijmo predrasude, kanone, tradiciju, budimo superhuman. Let’s art”.
[youtube exhV530ecZY]
Hahn-Bin u mrtvačkom kovčegu koji zauzima jedan deo bine, nastavlja da svira, uz gromoglasni aplauz publike, dok mu asistent, stariji gospodin u fraku stavlja poklopac na sanduk /kao metafora na završetak života/. H.B uspeva da izadje iz sanduka, u jakni jarko žute boje, nastavlja da svira Over the Rainbow sa kojom obeležava svoje vaskrsnuće iz mrtvih. Uzima sa obližnjeg stola crvenu ružu, stavlja nekoliko latica u usta, ostatak baca po bini, kolabira na mrtvačkom sanduku.
Večeras će biti tužan klaun Albeit jarko crvenih usana, sa šljokicama na obrazima, mohawk frizurom kraljevsko plave boje kao buktinjom na glavi…
[youtube CNFgsHBGKHY]
Za P.U.L.S.E /Snežana Moračić