Velika je misterija zašto se nekim rečima izgubi trag, zaborave se. Jednostavno im se izgubi značenje i zameni sa novom frazom ili rečju.
Text/Gallery iz Londona je kreativna simbioza dizajna i vizuelne umetnosti inspirisana štampanim rečima. Angažovali su grupu umetnika, 47 grafičkih dizajnera i ilustratora i dodelili im zadatak da istraže odnos izmedju reči, umetnosti i dizajna, reči koje su “zaboravljene” i izgubljene, da im daju nov život, pretvore u “umetničke objekte” i povrate im značenje i važnost. Svako od njih je imao zadatak da izabere po nahođenju intrigantnu reč koja ga je inspirisala i stvori individualno umetničko delo.
Evo nekoliko inspirativnih ideja pretvorenih u radove sa izložbe :
MURKLINS
– u mraku, kad naidjete na nešto pa se spotaknete u mraku-
IPSOGRAPHIC
– snimanje samog sebe –
– udaranje, nešto što je nastalo od udaranja –
MOLROWING
– ponašati se kao dete, više se odnosi igrati se sa prostitutkama kao deca, kao razdragana deca –
NUBIVAGANT
– kretanje kroz ili izmedju oblaka –
REDEMANCY
– umetnost kako uzvratiti ljubav –
HABRONEME
-tananost i delikatnost najfinije niti ,u pojavi i izgledu –
FRIGORIFIC
– reč čije je značenje nešto što izaziva ili stvara hladnoću koju osećamo –
I za kraj, jedna prigodna, stara reč /po mom izboru/doduše vrlo aktivna u upotrebi, poreklo joj je još iz Skandinavije , 13 vek:
LURKEN, aka LURKER
– osoba koja vredno i pažljivo čita ali ne učestvuje, skrivena iza monitora, sigurna –
za P.U.L.S.E: Snežana Moračić