KPGT – (K)azalište, (P)ozorište, (G)ledalište, (T)eatar

KPGT – (K)azalište, (P)ozorište, (G)ledalište, (T)eatar

U svojoj 42. sezoni, KPGT u januaru i februaru izvodi dela sa svog gvozdenog repertoara, BUBU U UHU od Fejdoa, RIČARDA III od Šekspira i PSOVANJE PUBLIKE od Handkea. Ove tri predstave igraju se, redom, svaka više od 40, ili 30, ili 20 godina. Mladi ansambl KPGT pozorišta dodaće u ova dva meseca još tri nova naslova: 29. januara LJUBAVNU PRIČU Puriše Đorđevića, 20. februara VELIKI PAD Petera Handkea i 26. februara DON HUANA, isto od Petera Handkea. Sve tri premijere nastaju po romanima i u režiji Ljubiše RISTIĆA, nisu ni adaptacije niti dramatizacije, već na način i u stilu KPGT-a, pozorišni komentar tema, ideja i pitanja koje pokreću u svojim neobičnim delima proslavljeni filmski reditelj i pisac Puriša Đorđević i senzacionalni nobelovac Peter Handke.

VELIKI PAD i DON HUAN biće deo jedne sezone velike moderne evropske dramaturgije na nemačkom jeziku, u okviru koje će u martu biti izvedeno po jedno delo Hajnera Milera i Franca Ksavera Kreca, a u martu drama, poezija i eseji Bertolta Brehta, sve pod zajedničkim naslovom SIROTI B.B. I NJEGOVA DECA, o čemu će biti više reči tokom idućeg i narednih meseci.

Za jesen 2020. KPGT priprema sezonu najboljih i najznačajnijih domaćih dramskih spisateljica, koje, bez obzira na tzv. „žensko pismo“ i tzv. „rodnu ravnopravnost“, jednostavno i nezaobilazno predstavljaju sam vrh dramaturgije na našem jeziku, neprolaznu vrednost koju ni nasilno guranje u stranu i u zaborav, od strane sva tri pola našeg pozorišnog života, nije u stanju da poništi i obezvredi: dakle, još jednom Zorica Jevremović i OJ SRBIO NIGDE LADA NEMA, Milica Novković i KAMEN ZA POD GLAVU, Vesna Janković i MRAVINJAK, Deana Leskovar i SLIKE ŽALOSNIH DOŽIVLJAJA, mladi novi glumci i mladi novi reditelji uz Ljubišu Ristića i uvek mladi KPGT.

LJUBAVNA PRIČA  Puriše Đorđevića je roman o tragikomičnoj sudbini jednog diplomate koji, zabrinut da može biti doveden u situaciju da bude ucenjen zbog svoje seksualne orijentacije, te da nevoljno izda svoju zemlju – nečuveno odbija da ide za Vašington gde je predvidjen za savetnika u ambasadi SFRJ. Izbačen iz partije, iz ministarstva, iz Glavnog grada i iz kreveta svoje koristoljubive ljubavne veze – biva prekomandovan od strane državne bezbednosti u seosku školu za učitelja gde upoznaje izrasle učenike i njihovu čudnu narodnu poeziju, nastrane pastire koji u razgovoru sa pticama i ovcama koriste nemušte jezike, ali i avangardne seoske „lepe neme devojke“ koje se bave konceptualnom umetnošću. Naš junak će znatno doprineti sveopštem napretku socijalističkog sela i za nagradu ili kaznu biće vraćen u Beograd gde će se njegova filmska priča završiti tužno i smešno, kako i priliči radosnim i krvavim šezdesetim – godinama rokenrola i privrednih reformi, studentskih pobuna i Brionskih plenuma, Če Gevare, oba Kenedija, Vudstoka i Martina Lutera Kinga, Bebe Lončar i pokreta nesvrstavanja, seksualne i kineske kulturne revolucije, mini suknje, duge kose, Bitlsa i Rolingstonsa…i slavne jugoslovenske kinematografije čiji je general teške artilerije bio i pisac LJUBAVNE PRIČE – večno mladi najstariji filmski reditelj na svetu Puriša Đorđević.

KPGT PRESS

Januar – Februar 2020; repertoar:

Viljem ŠEKSPIR: RIČARD III jan 22. feb 8. i 16. u 20h

Peter HANDKE; PSOVANJE PUBLIKE jan 24. feb 2., 7. i 14. u 20h

VELIKI PAD premijera feb 20.,23. i 27. DON HUAN premijera feb 26. i 29. u 20h 

Puriša DJORDJEVIĆ: LJUBAVNA PRIČA premijera jan 29. i 31. feb 5., 9., 15., 22. i 28. u 20h

Žorž FEJDO: BUBA U UHU jan 23. i 25. feb 1.,6.,13. i 21. u 20h

Tekstovi o umetnosti na portalu P.U.L.S.E

 

 

 

Pratite diskusiju na ovu temu
Obavesti me
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments